söndag 27 maj 2007

Blomgården igår


Handlade på blomgården igår.
Bl.a. löjtnantshjärta, underbart fina..


..en till smultronschersmin (nu har jag rätt namn)

och så ett par plantor buskblåbär..



..mer strandglim..





..och en röd gulviva?..

 

(Detta och lite till..)



Förutom att plantera och fundera
 har S och jag bakat.




Har också haft kaffebesök 6 pers o Diesel
förstås. Full rulle från början till slut.





Fick tomatplantor levererade ända in i växthuset..
TACK!




..och nya fina hus åt poppsarna. TACK!












För övrigt blommar så mycket nu just. Fint, fint, fint..






6 kommentarer:

fotobloggen sa...

ja egna foton! vi har en nikon coolpix p5000.

Anonymous sa...

Egna foton? Snygga! Vad har du för kamera?

fotobloggen sa...

Tack! Nä vi har haft väv förr, tänkte nu pröva med plast. Vet inte alls hur det blir, så det här med plast och bark blir ett experiment.

Isi sa...

Hej!Jag kom in på din blogg och såg hur fint du gkort ditt jordgubbsland. Nu undrar jag har du haft förr bark o plast under, funkar det?Jag har haft den dyra mattan, men även där kom ogräs i plantorna, ja växte t.om på mattan.Jag har ingen egen blogg, brukar ibland kommentera andras. Du har verkligen planterat och gjort fint.

fotobloggen sa...

Tack! Blir bara roligare och roligare att fota, (måste lära mig me nya kameran lite bättre..)

janne.70 sa...

Snygga bilder, så skall en kamera användas :)