tisdag 16 oktober 2007

Utekväll



Ikväll har K och jag har varit på en 1 timmes
promenad, riktigt skönt var det. Men huij va
mörkt det blev på en gång, som om nån skulle
ha tryckt av ljuset..






När man e ute och går med mig är det
ganska riskabelt, mitt lokalsinne är = 0
Så då jag skall gå tillbaks kan det hända
att jag inte alls minns från vilket håll jag
kom.. Promenaden kan bli jättelång...

( måste tillägga att den här korsningen har vi gått flera gånger, ja vet åt vilket håll ja ska gå..)

4 kommentarer:

fotobloggen sa...

Kära mommo! Ja tycker att din dialekt, bare var betär å betär! Häilt otrolit, men nu först? Hördu vi ska no kom naongang! Kva har et tå fö kvita blader? Låter intressant hede! Miss You!

Anonymous sa...

ni gick åt fel håll! ni sku ha kommit hitåt, fast det sku ha blivit mörkt så har vi vägbelysning här ,bakom takana, k sku ha fått varm kakao o du nå blomskott.huru ni sku ha kommit ,ditåt, tillbaka så med Toyotan kanske..Det sku ha varit roligt o så har vi MÄNGDER av Kvita stora blad på gården,MÄNGDER! VILL ET HA ELLER KOM O FÅTA! hälsn. mommo L

fotobloggen sa...

Hahaha.. ja tu mena tåli blaad (e klickar nalete säint idag, e måst va na fäil i mett klicksystem ja ska åtgärda a snart). Åå ja trodd et bjöd ut na fina blommor, du din... Ja tycker et ska blås di ti grannin! Vi bruk ha våra att ligg ti vårän å tå får di blås kvart di vill, fast nu kan e ju var pinsamt tå vi har grannar å it skog åp sidon. Ja elå så tar vi fram gräsklipparin häilt enkelt, mycket behändi grej den där klippare! Lycka till! å lycka till åt jag å :)

Anonymous sa...

Et har likadana som du har fotat men vill int skryt men det finns massor! Ja, borde kanske göra nåt åt högar..ta fram HARAVAN eller blås dem till grannens,de tycks vara bort så jag sku kunna passa på.Men det e ju helg nu,söndag i morgon o man måst ju helga vilodagen.Jag försökte nog skicka ut barnbarnen o arbeta,de ska ju läras så tidigt som möjligt, men bara den minsta for ut så det blev int riktigt till nåt. Et hr nog fantiserat att försöka få dom till en stor hög o då då snön faller så ja, då hade jag en alldeles egen ..peppubacka el. rumpbacka..hälsn. moomo L