fredag 18 mars 2011

Allt är fotat i mörker...


Vi börjar väl med onsdagen då. Vi hämtade olika tapeter, 4 olika prov, denna och...

..så den här. Det är de 2 som jag har bild på, eftersom vi valde mellan dessa 2 "provtapeter"..

..och den här, som vi köpte för de hade dem till 40 %, vi tänkte att vi lägger den nån annanstans om det icke blir i köket. Men, vilken tapet det blir får ni se då vi sätter upp den!
Onsdagen fortsatte med målning, jag var hemma hela dagen och hann måla 3 varv, S kom med på sista varvet. Tur det gick att måla så många gånger samma dag...

..för på torsdag satte de in golvmattan. Så ser den nya mattan ut, inte alls samma färg som den gamla, nya mattan e mer antik å går mot grått medan gamla går mer i brunt, får se sen då vi tar bort plasten mellan rummen hur de ser ut i porten där de möts.
Idag kom takpanelen och så ser man kanske de små spottarna som också blivit insatta/ditsatta/uppsatta... Det verkar att vara roligt att sätta takpanel, i alla fall var det roligt att vara åhörare och skådare så roligt så jag var tvungen att gå runt knuten för att skratta, sen var jag tvungen att gå bort, men det är ju tur man hör lika bra genom plasten.. Undras om de tänkte på det...?


Ikväll har jag skruvat ihop övre skåpen till köket. Nu saknas en påse med skruvar som jag inte använt än... Hmm, konstigt.. Eller gör det? Jag skall ta reda på det........................ nån annan gång. God natt!

Inga kommentarer: