torsdag 19 juli 2012

Nu e det semester



Semestern började i fredags. Skönt. Vi har hunnit med en hel del saker redan. Bland annat mycket kaffedrickande.. Ja.. Sånt..

 Här är en lite piggare Viktor, han blev sjuk på lördag, blev sen bättre, sämre igen men nu idag e han så gott som återställd. Läste att kaniner kan bli sjuka i samband med att de byter päls, ingen av dem har blivit det förr men kanske berodde det på det denna gång. Blev olja och vatten i spruta några dagar, för att hålla igång magen. Och så fick han hoppa fritt i kvisten.


Jag håller på att torka rölleka, hoppas det blir bra, vissa säger man skall torka hängande andra säger liggande. Jag valde liggvarianten. Det torkar rätt bra i bastun så får väl fundera hur jag ska fortsätta nu, klippa i burkar eller..?
Grillade kyckling idag utan marinad, bara olja, salt och peppar på. Skulle prova Mat-Tinas chimichurri, vet inte om det bara e hennes som heter så eller om det heter så överlag. Jag gjorde egen variant. Olja, salt, peppar, spiskummin, skal av citron, citronsaft, paprikapulver, riven vitlök, hackad chili, färsk oregano, gräslök, isop och persilja. Bred på det grillade köttet innan man äter. Det blev gott. Måste prova också med kött.



Mer kaffe! Var på auktion till Malax en dag men det var grymt dyrt allt där, men trevligt dock. Vi köpte jordgubbar på den auktionen. Var på auktion igår också, men tar det en annan gång då jag lugnat mig lite över den.. Ibland e man så dum.....

Inga kommentarer: