tisdag 30 april 2013

Jag har semester



Och vad gör man då..? En dag tvätta 5 maskiner med tvätt, städa lite.. Sen vara effektiv dag två och städa hela huset. Duktig jag! Trevlig semester, jag hade hoppats på lite finare väder, fast å andra sidan vad skulle jag ha gjort då? Ja har ju redan (nästan) fixat allt ute som går just nu..


Vi har också varit i Tammerfors, i fredags for vi ner på kvällen. Ja nu e det ju så att jag glömde fotografera där.. Men här är vi nånstans på väg hem i alla fall. Fint med, vägar.. Bart på marken..



Reine har fyllt år också, hela 5 stycken tår. 


På tal om Reine, vi har köpt ett antibark- halsband (inte till födelsedan!), nä för några veckor sen. Och ja, han skäller mycket mindre då vi möter folk och olika djur. Det sprutar alltså upp nån citrondoft då han börjar låta om sig. Den var nog värt sina 70€.


Mina ringblommor har jag planterat om. Det tog ju 5 dar så var de hur stora som helst..


Kaninerna har varit ute första dan idag, miiisit tycker Tindra. Snart får de flytta ut.


Från kanin till kaninskit. Idag strödde jag ut de torkade pielona i trädgårdslandet. Inte bara där utan lite överallt på rabarber, kryddor, blommor.. Jag läste nån gjort så. Fast å andra sidan så har jag ju tömt skit, halm, hö och spån i komposten så.. Men inte strött så här.. Intressant, verkligen..


Inga kommentarer: