söndag 28 juli 2013

Semestern är slut..

 
Sista veckan bara försvann. Växthuset kom vi så långt med, taket skulle ha kommit i slutet av veckan men så blev det icke. Nåja då fick vi ju vara på villan istället för att åka till Jstad i värmen så helt lugnt för mig.


Tinka var med en dag och byggde, men efter några timmar blev det för mycket.


Thelma-lilla har fyllt år. Igen, som varje sommar.


En annan sak jag skulle få klart på semestern var ju detta gräva/fylla/flytta....plantera, få snyggt och i ordning. Kom en platta längre.

Vilken tur att det blev bra väder till slutet av semestern, (nej jag e inte bitter..) Frukost på bryggan eller frukost ute för den delen har det inte blivit mycket av, (fortfarande inte bitter..) Men åååhhh va skönt det e att vara ledig!! Jag e liksom inte färdig med det än.

Villaliv i all ära, nu igen hade Reine en fästing, där vid ögat. Här hemma har våra katter/grannkatterna inte haft, inte heller Elliott eller nån annan hund. Villagrannarnas hund som e lös hel tiden och har bott där flera månader har haft 1 fästing. Han får dem i hamnen..?!

Min trogne gamla vän.. Plockade den ur flytjackan och så såg den ut. Men vad gör lite skråmor. Förutom det att jag alltid har den med som klocka, nu ser man ju inte tiden så bra.. Ja vill ju inte ha nån ny, modern telefon...




Inga kommentarer: