fredag 18 juli 2014

Höga Kusten 2


Klappersten. Här hade vi kört ut till Norrfällsviken, ett ställe som jag läste om innan och väldigt gärna ville besöka. Tyvärr blev vi båda besvikna, det var inte riktigt så som vi föreställt oss. Visst var det fint men inte på det sättet speciellt jämfört med andra ställen.










Det var det här jag ville se, alla de små röda stugorna vid vattnet. Och mysigt var det. 2 rader med hus som vi vandrade mellan. Härligt. Jag fick en Saltön (serien) bild då jag läste om Norrfällsviken. Men som sagt motsvarade det inte riktigt mina förväntningar.



Stället kändes väldigt litet och precis till vänster på bilden finns en camping i direkt anslutning till de röda stugorna, som jag tyckte tog bort det mysiga och trevliga. Och campingen verkade rörig och full av ljud. Nä inget för mig. Nästa gång blir det Trysunda eller Ulvön, eller båda, 



Några kyrkor svängde vi också in till. Alla så klart belägna högt uppe och/eller vid vatten. Vibyggerå kyrka.


Och alla med en historia.



Kyrkan i Nordingrå. 

Kyrkstall, den enda kyrkan som hade några bevarade, annars hade de rivits då de inte längre behövdes.


Gamla kyrkan i Nordingrå, som hade rasat in (tror jag) men man hade bevarat grunden för där fanns några gravar(?) som man ser lite av där till höger.




På väg från campingen och på väg in mot Örnsköldsvik.


Inga kommentarer: