söndag 21 september 2014

What's going on in my beautiful mind....?

....I'm on a not ending mystery ride
And I'm so dizzy, don't know what hit me, but I'll be alright... Typ så..

Klockan är 19.00. Följande utspelar sig. Vi dricker kaffe, jag blir jättetrött (vilket jag blivit av kaffe en längre tid), S googlar. "Jag blir trött då jag dricker kaffe". Träff. "....grattis du har nu hittat en medicin mot din ADHD/ADD.." Tack, jag känner mig lite ADDig ibland.. Söker igen. Detta är ett fenomen som kan drabba gamla människor. (Jag är ju inte såå gammal) Nytt sök. Du är övertrött och kroppen reagerar på koffein på detta sätt, blabla bla.. 
Är det nu jag skall välja det jag helst vill ska vara sant. Eller så kör jag på dem allihopa helt enkelt.



Ja, man kör i 200, men saker händer i en fart av 50. Så känns det. Konstigt. Men blir man inte trött av allt sånt här. Hundrafemtitusen äpplen. Hur mycket äpplen kan det finnas i ett träd? Man kan ju inte äta hundrafemtitusen äpplen.. per dag!!


Så vad gör man? Jo, åkte till nån annan och hämtade mer äpplen. Skalade och kokade mos så det stod ut i alla öron som jag har, alla 2.. Tack för äpplena, det blev ett gott mos!


Sen hade vi en tid då vi sprang i skogen hela tiden, svamptiden kan vi kalla det. Plockade alla möjliga sorts soppar...

..och torkade dem. Vet inte vad det var för soppar, de var några olika i form och färg. Nu har jag blandat allt i en burk så jag hoppas att det är gott. Nån enstaka bit av en mindre god kan ju förstöra hela såsen eller vad man nu gör. Och det skulle ju vara tråkigt. Men jag testade faktiskt några bitar i fredags, det var gott. Få se längre ner i burken hur det är.


Så här mycket skräp måste ut för att man skall få ett helt nytt "rum" i uthuset. Nu kommer S att få köra in bilen hit i vinter, efter 10 år... Det var väl på tiden.

Här inne har då ett traktorlass med skräp bevarats. Men nu är utrymmet klart för intag av bara bra saker. Detta har då varit en stor lår för säd som kommit ner från våning 2. Vilket betydde sopa ihop några säckar med säd, skit och söndergnagade bergullsrullar (dessutom). Mysfaktor 0. Men nu är vi klara, nu vill vi ta en ledig helg, tack.

Inga kommentarer: