tisdag 18 november 2014

Intet nytt, fortfarande springer tiden från mig



Då det var snö, när nu det var då sen.., då hade vi besök av en sån..


..och en sån (var bara tvungen att jämföra skithögarna med storleken på min fot..). 



Besöket gick till komposten och alla ruttna äpplen och via trädgårdslandet, dit for den sista grönkålen! Nån gjorde den ju glad.


Lång promenad och frihet. Trodde jakten var över, men i söndags hamnade vi mitt i. Då vi kom genom skogen så satt jägarna på rad här och stirrade in i skogen och drevet(?) var på kommande. Meeen..

..jag hann ändå göra det vi kom dit för. Knipsa lite granris, det var så tjockt och fint ris, av en gran som fallit över vägen då vi gick där dagen innan. Fast så klart hade de ju brutit sönder hela den tjocka toppdelen för att slippa fram med bilarna då de jaktade, men till 4 krukor fick jag.




Annars då, ja då stickar jag mest..

2 kommentarer:

Lillian sa...

Vad stickar du? Jag har stickat en jumper åt Sara och håller på med en till Stina. Börjar bli lite less på sockar!

Anonym sa...

Ja har lärt mig sticka på riktigt nu i höst, blev bara på prov förra hösten. Så just nu blir det julklappar, sockor, vantar, mössor. Mindre saker som går snabbt.