måndag 19 januari 2015

Hej januari, ett steg mot våren

Nu e jag äntligen frisk (från förkylningen alltså, eller vad det nu var). I två veckor låg alla saker framme och outplockade efter att jag städat bort julen, ingen ork för något extra har jag haft. Men nu är det klart (nästan). Vi kör blått och vitt i matrummet. Det var många år sen jag hade blått, men det är ju lite vintrigt så det får vara så nu en tid.

Gör också som det står i alla böcker, tidningar, på bloggar.. nämligen bläddrar i frökataloger och funderar på vad jag skall så i vår. För så gör man i januari. I vår skall landen förstoras igen, skall försöka odla lite mer som kan lagras. För vi har ju en källare, en stor dessutom, där vi har potatis. Har inte tänkt på det fören i höst, den kan man ju faktiskt fixa opp ordentligt och använda! Att jag inte tänkt på det förr...


1 kommentar:

S. sa...

Samma planer som här då, jag beställde lite odlingsböcker igår :)