söndag 25 oktober 2015

Ihopkok


Igår hade vi myskväll med Så mycket bättre, popcorn och stickning. Mycket trevligt. Reine väntar så på popparit!


Idag var jag uppe tidigt, så klart, tvättat mösskit ur diverse saker, skrubbat krukor, plockat bort saker ur köket som vi inte behöver, ändrat om lite grejer, plockat lite här och där, stickat en vante...

..kokat tomatsås på alla tomater som jag plockade in från växthuset som nu först ämnat bli röda, hackat och fryst in paprika, lagat mat.. Skrev en lista på det jag skulle göra idag också, hälften av de sakerna har jag ännu ogjort fast den var i stil med "svara på mail", "skriv en handelslista", men jag har ju fått massa annat gjort istället.


Nu måste jag hinna vara en stund med tjejen också, för snart skall jag faktiskt titta på tv, dricka te och starta upp ett par sockor. Och trött är jag dessutom.

Inga kommentarer: