lördag 2 april 2016

Semester nu och lite från förr



Var för en tid sen och vandrade Kunileden, eller en del av den iaf. Skönt så.



Då var det massa med snö, kommer inte ihåg när det var, känns som jättelänge sen...


Nu då vi haft semester så hade vi tänkt vandra upp till Märkenkall, men, men.. Det är ju så roligt då björnen vaknat i Korsholm, dessutom överallt i Korsholm tydligen. Övervintrar hela Österbottens björnstam här eller? Det skulle ju bara inte vara roligt att vara 8 km in i skogen och hitta björnspår, tycker jag.. Och nu finns ju ingen snö så man kan ju inte se några spår, då betyder det att man inte ser spåren utan själva björnen istället! Japp så blir det. Nä Märkenkall vi ses nästa vinter.


Tadaa! Hittade på Loppis en lilla My mugg, en sån som gick sönder och som dessutom hade etiketten kvar!! Jei!

Mina chilisar har flyttat upp på vinden under lampa. Första gången jag använder lampa (efter 10 år) till det jag sår. Så kan ju meddela att det går ju att så också utan lampa, dock blir det ju lite tunnare plantor först men de tar sig. Nå, beroende på vad man sår förstås, blommor går super!


Purjon väntar under lampa här nere ännu, flyttar inte upp nåt som inte är omplanterat. De får växa till sig lite ännu och så behöver jag 10 wc/hushållspappersrullar till för den delen innan jag kan verkställa omplanteringen.



Brysselkålen, planterade jag om igår men det var bara för att jag inte hade nåt annat att göra, får stå här nere en tid till tills nästa grej behöver platsen. 


Häxan surtant..

Och så påskharen. Hinnan i ögat vet ingen vad det är men hon lyckades få ögoninflammation på andra ögat, som sen blev infl. i ögat med hinnan. Och sen blev det en prick/hål på hornhinnan på andra ögat och nån dag efter blev det hål på hornhinnan på ögat med hinnan + att det hålet med inflammation spred sig som en grumlig vätska ini ögat (hängde ni med?). Det börjar se fint ut nu, vi droppar tills det läkt helt och hållet. Påskharen har det tufft, men vi lever.


Hur länge tar det att byta tvättlina? Jo, ca 1 timme. Gör vi nåt fel eller?




Semestergöra. Ta ner träd. Såga. 


Vi har också fått gjort en bänk till lägenheten för att få mer avställningsyta, finns inte så mycket bänk där i köket. Blev ganska snyggt måste jag säga.

Inga kommentarer: