söndag 14 juni 2009

Köpt, skaffat, fått och gjort.. Typ..

Dagens köp:

1. Tyg till kaninburarna, endast 8 m...







2. Gurkplantor. Hoppas dessa överlever.







3. 2 st blommor. Fast jag inte skulle köpa
några blommor, eftersom jag inte har
nånstans att ha blommor nu, knappt att
jag har plats för de jag sått... Men de
här hade så fin färg så jag måste ha dem.





Skaffat:

Myggfångaren har fått sin gasflaska
idag och är nu installerad och fångar
så mycket den bara kan.








Mina blommor vid stenen håller på
att bli alldeles inväxta, blir att rensa
här då, bara myggorna försvinner..
 

Detta är ett hemskt
ogräs, är överallt..





Det här samlade jag ihop runt gården igår,
utspritt skräp stör mig.. Blir att börja lasta
ett lass till imorgon. Så var jag duktig och
satte bräderna, de slitit av väggarna, i små
hopar så det är bara för nån stor och stark
att ta en hop och kasta på lasset.






Blev bjudna på mat till Rosso ikväll.
Tack!






Sen hemma på jordgubbar!

Inga kommentarer: