måndag 26 oktober 2009

Bygg och mässa



I lördags var vi på byggmässan.
Jag överraskade mig själv, med
att prata med helt främmande
folk.. Otroligt..







Vi såg och lyssnade på Martin, han blev suddig,
för han kunde inte stå stilla... Han e riktigt rolig
att lyssna på tycker jag, faktiskt.






Jag bestämde vid första godisskålen att
jag skulle ta godis på alla ställen, det
gjorde jag också, nästan, 9/10, (och
bara godis med papper på) bacillskräck.
Årets vinnare i godaste godiset blev:
Korsholms kommun.






Här hemma har handtagen, "rosetterna"
och det där runt låset kommit på plats.
Matrummet.


Kvisten. Skulle ha köpt
en sån också till mat-
rummet.







Så har vi tapetserat i tv-rummet, inte
klart men nästan. Rör som kommer
upp ur golvet gjorde att vi inte kunde
fortsätta. Tyvärr var det helt omöjligt
att få en bra bild i detta ljus.






Sen sydde jag hastigt ihop nya överdrag
till stolen som ska va i kvisten. Gjorde
dem som dynvar, sydde bara av hörnen
så de skulle sitta bättre. Tänkte de skulle
vara enkla att ta av och tvätta. Ines kom
redan i detta skede direkt utifrån  med
smutsiga tassar.. Trevligt.. Glad. Not!







Sen blev den färdig.








Dagens tips: Då man drar ut superlon (visst
heter det så) ur ett fodral. Stå inte på det
och dra. Det blir hål för fötterna då....






Sen blev det att jobba med den här.
För mig första gången... Jag gör det
gärna för hand.... Men maskinen var
också trevlig.. Lite darrig blev man
dock...






Avsluta dagen med att grundmåla.
Stolen alltså.

Inga kommentarer: