lördag 28 november 2009

Lilla jul idag, jag trodde det var imorgon..


                                                        Elliott testar mattan,
först av alla.. Ligger
kvar, länge.. Jag blev
pigg av den. Ska man
bli det? Jag sov inte
på natten.. Fast det
gör jag ju annars inte
heller, men inatt var
det värre..




Våra nya husnummerskyltar.
En liten, en stor.








S har målat taket, sen
får vi måla väggarna så
som de ska vara:
Vintervita.







 Julmarknad idag, köpte en sån åt Elliott, tänkte han inte skulle fatta (eftersom han står bredvid godisbollen och väntar godis ska falla ut av sig själv..), men det här fattade han snabbt.





Har satt upp gardiner och stjärnor i sovrummet, det rum där vi kan sätta nåt, alla andra rum saknar uttag eller är under construction på nåt sätt.. Hrm.. Tråkigt! Ja, i köket kan man ju också sätta nåt.





 Jag var duktig och strök faktiskt gardinerna först, nu då vi har ett som fungerar. Du som är en viktigpetter och tycker det är viktigt att stryka sluta läs nu! Ibland stryker jag de värsta vecken då jag hängt upp gardinerna. Och nu var det ju 4 st, (vilket var massor), så jag vek dem på mitten och strök, det gick liksom dubbelt så fort....



Dagens tips: Då du inser att pallen du klättrat upp på, står ostadigt eftersom den står på pyjamasbyxor och du tappar balansen och tror stegen är åt det håll dit du stiger (vilket de förstås inte är) och du liksom faller bakåt, försök ta tag i nåt stadigare än den grej man vrider fast och upp spjälgardinerna med. Den kan lossna. KAN, behöver inte men kan...






Inga kommentarer: