tisdag 6 juli 2010

Semestern har börjat

Idag var det periodavslutningstävling i Vörå. Vi tävlade i mölli och kom 3:e och här är vi även med i klass 1 (gick sådär men Elliott hade iaf lite fart på).
A-hindret är vårt stora problem! För då man e där uppe ser man så mycket och dessutom låååångt. Så just här tappar vi många många dyrbara sekunder. Men ikväll kom ja på att jag kan ropa hej-då och springa framåt, då kom han ner, tyvärr kom jag på det först 4:e gången vi for över hindret.. Vet ju ti nästa gång.

I söndags var vi på auktion i Vörå. Jag väntade flera timmar på några byttor och då de kom så långt verkade de få bråttom och buntade ihop en massa skräp så dit for de byttorna, ville ju inte ha en meter hög skräphop på köpet, så mycket ville ja inte ha dem. ( Fast det stör mig att ja inte fråga han som ropa in högen om ja skulle få köpa åtminstone 1).

För att trösta mig ropade jag in zinkhink och 2 fat. Sen kom ja på att det var ett jättebra inrop. Nu skulle ja behöva fler... Pidestalen, e från gårdsloppiset som var i Kvevlax.

Nu har vi just ätit till de ljuva tonerna från fotbolls-matchen mellan ljusblå/svartklädda människor och orangeklädda. Vi har också återupptäckt smörgåsgrillen (heter det så..). Det e såå gott!

Inga kommentarer: