söndag 28 november 2010

Julmarknad x 3

 Dålig start på dagen, mycket dålig faktiskt. Tänk om nåt nån gång skulle få vara ifred, utan att nån äter upp, gnagar sönder, river ner, puffar ner o.s.v... Nu har jag snart inga krukor som e likadana mer... Och de här skulle upp på vinden över vintern de bara mellanlandade här på bänken en ½ dag..

Var till Stundars idag på julmarknad. Köpte inget där men fick i alla fall en del ideer. Sen blidde det Omatori, där fann vi dessa fina tomtar. Ma köpte flera påsar.. Och nån sa att e va e vingäl som sålde bort de här tomtarna, så här billigt.....


Så köpte jag ett bord också, det var mycket billigt.. Var ska jag ha det då? Ja-a det får jag väl se... Inte vet jag..

Kort köpte jag bl.a. på marknaden i Botniahallen. Tavlor hade jag tänk göra dem till.




Första advent har vi idag. Nu kan jag ju inte önska er trevlig lilla jul 
och första advent. längre. Så jag hoppas ni haft det bra!
(ps. tredje marknaden va i Kvevlax..)

Inga kommentarer: