onsdag 7 december 2011

Nu borde jag ju ha...

..hunnit lägga foton så mycket som jag varit hemma sen operationen, men icke. Det har inte bara varit lugnt och skönt (om alls..?). Nej, nej.. Julsaker som man inte tänkt använda i år ska man i alla fall inte lämna fram om man tänkt lämna rummet..

Jag har paketerat alla julklappar. Hur svårt kan det eg. vara att paketera ett paket i form av ett hjärta, jo det är ganska svårt kan jag säga. Men skam den som ger sig! Sen då man kämpat i mååånga minuter kan man ju bli lite knäckt då man inser att pappret svänger fel väg..
Måste erkänna att jag aldrig gjort egen pepparkaksdeg förr, trodde det var en invecklad sak. Men det var ju busenkelt å gott! Varför står det i alla recept att degen skall stå i kylskåp över natten? Blir det nåt fel om man har den där över dan eller?
Uppdatering 1. 
Så här roskigt är det på vinden nu just idag.. Men nu slipper vi is på taket, från taket eller is på huset, iskallt i huset, (nej jag vet inte).. Lundis e här och fixar, jag har bara sopat..

Uppdatering 2. 
Tottilottens ben, nu får jag säga samma som i somras, tycker det ser fint ut men jag är ju ingen expert. Fast nu e det stygn som ska tas bort, usch vad hemskt, ja e nervös redan. Ger de lugnande då eller? Ja hoppas de har tabletter jag e så rädd för sprutor. 

Inga kommentarer: