söndag 8 januari 2012

Renare Mat...!?




De senaste dagarna har jag bakat bröd..



.. i olika former..

..och olika smaker.. Nu ska jag bara komma underfund med rätta mängden ingredienser och vilka ingredienser jag skall ha med för att få det perfekt, svårt det här med att baka bröd.. Bara att fortsätta prova på..
Så har jag, av alla människor på denna jorden, börjat läsa lite. Bl.a. den här boken, ÄKTA VARA, och en annan om örter som medicinalväxter med både ayurvedisk och med västerländsk syn. Efter att ha läst denna vet man ju inte riktigt vad man ska äta, jag är ingen vän av halvfabrikat mat utan lagar maten från grunden (nästan alltid, 99%). Är det faktiskt alla dessa tillsatser som man/jag mår så dåligt av eller är de bara tanken att de finns där..? Eller kanske båda? Mer ren mat!

Reine tyckte brödet var gott, ja eller var det smöret...?

1 kommentar:

S. sa...

Oj vad du är aktiv! Skicka över lite energi ;)