lördag 4 februari 2012

I bakens tecken...


Igår blev det att baka fastlagsbullar, den här bullen ser ut som att den ler, det gjorde vi också. Och jag hittade ett fantastiskt gott recept, bullarna blev perfekta! Nu måste jag börja skriva ner alla perfekta recept jag hittar eller hittar på annars tror man sen att man kommer ihåg var eller hur nästa gång men så går det ju sällan..


Så gjorde jag ju så klart också egen mandelmassa, jag följde lite ett recept men minskade av till 1/4 av alla ingredienser ifall det inte skulle bli bra, och vad ska man med en hel skål mandelmassa till? Själv tycker jag inte om mandelmassa, men åt en bulle med det i igår, helt ok men lite för sött för mig.


Bakade sirapskakor idag.


Rörde ihop en pepparkaksdeg. Och ja, vi hör till dom som inte tycker att pepparkakor bara hör till julen. Andra kex finns ju också året runt..
Sist idag blev det en sats med fågelmatsmuffins.



Mina ärter börjar ta sig, kanske skulle det gått lite fortare om jag inte glömt att vattna.. Men, men den som väntar på nåt gott.

Inga kommentarer: