måndag 24 juni 2013

Ditt jag tar datt sen..

Måste göra ett tillägg till förra inlägget, jag använder ju inte tvålen så att jag ska behöva tvätta håret så sällan jag kan, utan får att bli fri från alla kemikalier. Jag använder inte heller längre spray, gel eller andra hårprodukter. Bara vatten om jag skall forma håret och då har jag ett spretigt hår och som förr såg ut som ett kråkbo då jag vaknade, men inte längre!




Midsommaren kom och gick, vi var på villan. Åt, åt och åt som vanligt. 



Tinka badade, badade och badade..



..Reine var trött, tröttsamt med villaliv..


..tyckte Elliott också som höll oss vakna med att pipa, gräva i sängen, flämta frenetiskt och vara allmänt orolig efter åskskuren på morgonkvisten. Han fick ta sig ett dopp han med.

Jag har på riktigt börja äta sill och hör och häpna nypotatis, helt otroligt, men himmel vad gott det var..! Senaps, chili och glasmästarsill får jag lägga till mina favoriter. Speciellt senapssillen vi gjorde!



Annars så påbörjade jag min hela 5 veckors långa semester i torsdags. Underbart och välbehövligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ! Funderar på shampotvålen, har hört både bra och mindre bra... Jag har bytt till ecoschampo och ecobalsom som jag beställer från nätet. Var får man tag på denna? Hårspray är mitt preoblem, HUR får du en frisyr att hållas om det behövs? Har hört om socker + vatten i sprayflaska men inte testat... Att tvätta i honong testade jag också en gång, men blev fett och smutsligt underst efter några tvättar...

Sabina/backliden

Johanna sa...

Tvålen köper jag på Ekosoppi. Mitt blev ju å smutsigt först, tills jag börja bland 1-2 msk äppelvinäger i 1 dl vatten å häll i håret å låt verk en liten stund (före anv. jag mindre mängd vatten å vinäger). Hur ja får en frisyr att hållas, har nog bara forma med vatten (å plattång) hittills. Måst ju säg att ja inte haft nån finfin frisyr gjord än sen jag börja med tvålen. Men vatten använder ja nog bara, fattar inte att det hålls så med tanke på mitt hår men det gör det. Men prov tvålen och ge det tid! Jag e nöjd.