lördag 7 december 2013

Jul i vårt hus




Nu e huset pyntat och klart..



Hämtade riset idag så nu e alla byttor, koppar, vaser, krukor.. fyllda. Såå, nu var det bara det där städa kvar...



Sen kom det ju lite snö också. Vilket innebar skotta.



Igår gick jag iklädd bara kalsonger och vinterstövlar (på benen alltså!!) i mörkret till kaninerna. Inte konstigt att det blev blött i stövlarna.



Flaskorna/burkarna jag hittade då jag höll på och grävde i höstas, fina.


Måste passa på och slå ett slag för denna borste, den är sjukt effektiv på tja, allt.. Putsade bort en etikett av ena flaskan och alla burkar så putsade jag inuti. Va? får man in borsten i burkarna funderar ni nu. Japp! Man kan ju "dela på den" så man böjer ut de strån som ryms ner i hålet. Nu var ju dessa burkar väldigt skitiga och jordiga, så de skall skrapas under halsen inuti, dit slapp jag inte.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint! Måste tipsa om ett sätt att rengöra flaskor- jag har hällt in sand eller fint grus och vatten och sedan skakat. Har funkat bra på gamla flaskor med okänd skit inuti.
/a-k

Johanna sa...

Ah, smart! Fast måst vänt tärt ja hittar sand..