söndag 6 april 2014

Bra jobbat!


Här åstadkommer vi saker som inte tydligen syns om man inte vet om det.. Typ räfsar, plockar kvistar, rensar, klipper buskar ja sånt. Men det här syns väl, jag plockade (skruvarna gick av..) ner halva staketet i veckan. Borstade det och skrapade mossa. Hmm. Nu skall det tvättas mer mossa, sättas tillbaks och målas. En av 1000 saker...


Idag var jag enormt kreativ... Jätte. Byggde en låda till växthuset. Nu måste jag börja se över mina frön på riktigt.


Oj oj oj, så gjorde jag ju choklad också. Tredje gången och nu börjar jag ha det som jag vill. Gott och enkelt. Vill ni ha recept eller? Haha... Men jag har inga mått bara på cirka hur mycket jag lägger. 

Och nu tycker jag verkligen att jag varit smart här. Skotta är ju roligt. Skotta i jord, risk att få jord i maten, usch. Skotta på papper, det torkar jättefort om man inte kommer ihåg att vara aktiv vattnare, suck. Så jag satte jord först sen på med ett papper! Det hålls fuktigt och man slipper jord. Säg inte att du kommit på det här förr.. Senapsfrö och rädisfrö, gott och starkt. Testa.



Så kan man också göra. God natt!

Inga kommentarer: