torsdag 7 augusti 2008

Jag vill sy, sy, sy...


Inspirationen den kom igår så då
plockade jag ner mina tyglådor,
ikväll anlände även symaskinen.





Jag som sytt 3-4 mycket ENKLA plagg i hela
mitt liv, började nu med nåt så enkelt som en
omlottblus med huva.. Här har jag bara klippt
och sytt ihop, utan nåt mönster skulle bara
prova lite hur man sätter ihop delar och så..
(Därför e kantar o sömmar inte så fina, så ni
inte tror ja e SÅ dålig på att klippa och sy...)
Enligt sybloggarna kallas detta hoodie förresten..



Annars har vi också sått gräs ikväll. Jag
vet inte e vi dåliga på att räkna ut eller..?
Nu räckte inte en påse, det gjorde det
inte sist vi sådde heller. Å e det kanske
sent att så nu..?




Bl.a. här sådde vi. Trädgårdsarbetet som
blivit gjort denna semester, grävt bort hela
2 buskar.. Otroligt..

6 kommentarer:

fotobloggen sa...

Och jag har fått för mig att sy barnkläder, bara för att vuxna kläder e så "stora" :) och så finns det så mycket barnkläder som verkar så enkla.. ( men det är väl bara vad jag tror..)

s sa...

Åh jag också... Men vet inte vad jag ska sy... Tror det ska blir kläder för jag hittar inget i butiker nuförtiden. :)

fotobloggen sa...

Och jag har fått för mig att sy barnkläder, bara för att vuxna kläder e så "stora" :) och så finns det så mycket barnkläder som verkar så enkla.. ( men det är väl bara vad jag tror..)

s sa...

Åh jag också... Men vet inte vad jag ska sy... Tror det ska blir kläder för jag hittar inget i butiker nuförtiden. :)

Susann sa...

Hejsan! Skickar du din e-mail, så svarar jag på ditt inlägg angående foster/stöd familj direkt till mailen?

Susann sa...

Hejsan! Skickar du din e-mail, så svarar jag på ditt inlägg angående foster/stöd familj direkt till mailen?