måndag 18 maj 2009

För mycket sol eller..?


Har varit ute hela dagen, skönt men..
Har inte mått bra, kanske var det solen
kanske inte.. Var så snål då vi idag
inledde grillsäsongen, men det smakade
liksom inte..





Har i alla fall flyttat och flyttat och
flyttat på blommor idag, men nu ska
strandglimmen få vara här åtminstone
tills bygget är klart.





Rensat ogräs, i  ALLA blomland och runt
en massa buskar, duktigt. Sånt här e ju
roligt, så funderar man ska jag pilla alla
de där grässtråna eller gräva upp allt och
kasta bort det...






Vi har flyttat tvättställningen, några år efter
att vi bestämt att göra det. Så nu då nya
uteplatsen kommer så slipper vi se rosor
med tvätt bakom, nu ser vi bra rosor...









Min potatis som jag satt i ämbar har kommit upp.











Har sökt genom uthuset om jag skulle
hitta nåt att använda som stöd åt en
"blomma" (kommer inte ihåg namnet),
men hittade inget, men det här hittade
jag, den va ju trevlig, får ja ta den tro?






Grävarna kom hit på kvällen och efter det
blev det lite ändringar i var de ska köra och
resultatet: att börja gräva upp lite buskar..







..och såga ner grenar o.s.v. o.s.v.









Jag hade säkert ett 30-tal myggor runt
mig hela tiden vi var ute nu på kvällen.
Det var hemskt! Och vilket ljud, man
var ju knäpp för mindre...







Sist och slutligen var jag tvungen att ta "idag
bilder", få se hur det ser ut imorgon..



Inga kommentarer: