söndag 12 juni 2011

Jag har flyttat...

..växter, hit och dit, runt, fram och tillbaka.. Tömt gamla stenpartiet. Så nu ska man göra nåt åt det här. Antagligen flytta de stenar som går, vill säga, de små. Kanske kommer det rosor hit, vi har redan börjat på med rosor här i ett hörn nämligen.
Den här rosa/lila blomman? eller vad det nu är hoppas jag skall stoppa (o)gräset från att ta sig så långt in, flyttade den från stenpartiet, tänk att hela det där blomspektaklet hade EN rot lika liten som.. hmm, en mus (kommer ej på nåt annat). Detta är bredvid bastun, mot åkern. Den halvfärdiga men redan mycket fulla komposten står till höger.

Har också planterat ut kryddorna, dom va små.. Och planterat i utekrukorna, de står dock ännu i växthuset, men de e gjort, bara att sätta ut sen.

I tisdags sådde jag trädgårdslandet, och en del har redan kommit upp, jag vet icke vad, jag trodde jag skulle minnas men det var ju så länge sen så det har jag glömt nu.

Elliott och  Reine var och badade i lördags då det var så varmt.

Inga kommentarer: