fredag 8 juli 2011

Nej jag har inte glömt..




..att vi har 2 st till, lika viktiga. Men.. Dom e bara lite "egna".. Siggan e jättegosig. Hon e kattmamsen å redan i kategorin tant..

..Thelma e hennes barn. Å hon e en prinsessa. Å e man en Thelma-prinsessa gör man som man vill! Man kan t.ex. komma gåendes jätteglatt mot nån för att ett par meter framför höja svansen och gå förbi som om personen inte fanns. Så gör en fin prinsessa här..


Lite bilder från gården.
Aroniabuskar satte vi i en halvcirkel mot vägen för att få lite insynsskydd mot infarten.



Hade ju glömt att en kruka var tom så det måste ju genast åtgärdas.



Perenner..


En tromb drog fram en kväll, hemskt...



Min nya cykel, jag har cyklat på den också...


..men här måste det ju stå lite fel.. Det var inte så trevligt att sitta så länge (inte för att jag cyklat länge, men..).. Kanske man vänjer sig.

Igår åkte vi till villan, vi skulle bara koka kaffe å äta "smetamonkan", då vi kom till hamnen hade vi glömt väskan hemma.. På villan var det kallt. Vi kokade inte kaffe för vi hade ju glömt mjölken också. Jag tröståt alltför många kex (var lugna, vi fyllde på med nya idag). Vi åkte hem, vilken misslyckad kväll!



En husvagn körde förbi, det är ju inte alla dagar..

Idag var vi på villan igen, vi fick med oss allt, dit... Vi glömde brödet och bulla där, vi har sån otur me bulla! I alla fall, vi badade alla utom Reine, men han badade igår efter en missberäkning på ett hopp till en sten. Kunde ju vem som helst se att man inte kan stå på en sten som går rakt ner i vattnet, juh...
Och så det roliga, jag rev vass nerböjd och för hand och S hade den där som river vass och ser ut som en kratta, säkert flera timmar, så nu e det ungefär hälften kvar. Sen ska ju allt bort från stranden också.... Började räfsa och bära bort men det bara sprängde i huvudet då jag böjde mig, konstigt...


Så klart var det ingen riktig tromb, det var väl ingen som trodde det..? Det var bara Reine som såg nån på vägen. Fast det var ju inte han som rev ner lönnen, nej, galen men inte så galen, det var S som gav oss mer kvällssol på uteplatsen.

Smetamonk, det är gott! De hade dem på Holms, fantastiskt, har inte sett det förr. Jag vet inte vad det heter på bettär, men i Närpes heter det smetamonk. Köp dem! Rekommenderas!

Inga kommentarer: