torsdag 28 juli 2011

Nu var det så länge sen..

... så jag hade glömt bort vart jag skulle gå för att skriva ett nytt inlägg..



Vi börjar med förra tisdagen (grymt laang sedan alltså). Vedlidret, riva, stocken bort.


Sen bygga upp en ny bit med vägg, här använde vi igen av bräderna som vi rev (eller Lund rev) av huset i våras. Helt prima bräder. Sen for vi på semester 1 ½ dag utan djur, fantastiskt!
Vi var på teater.

Vi såg en räv på gården.


Vi var på loppis, jag hittade 4 st skålar av samma sort som jag har 2 st koppar. Dessutom till 50 %. Vilket fynd, inte för att de var dyra före heller....


På nästa ställe hittar jag 6 st assietter i nästan samma mönster. Tanten i kassan räknar ihop alla våra fynd och tar mindre betalt än vad det blir.. Bra affär igen! Inte för att jag betalde nåt denna gång men.. För den som gjorde det var det ju bra... Tack!


Väl hemma igen har tiden bara rusat iväg, villan en dag, alla badade utom jag, det var kallt (i vattnet).



Stormossen * 3 en dag...


S har sprayat den fula lampfoten vi köpte på auktion ifjol, den blev ju som ny. Snyggt, nu fattas en skärm. Jag tror inte vi sätter tillbaks den gulorangefärgade som var 1 meter i diameter. Nej.



Så har jag plockat blommor på åkern, vad heter de som e lila? De står sig jättebra och e fina. De vita, lomme, står också rakt ännu efter dag 3, det trodde jag inte.








Jag fortsätter sen, nu kommer Ernst!

Inga kommentarer: