måndag 4 juli 2011

Stadsdag

Det blir dyrt att vara till stan.. Tur man inte varit dit sen november (och handlat..).. Ja men växter köpte vi idag, och nu så kom vi ju på att vi inte skulle ha det som vi tänkte då vi handlade.. Måste åka igen imorgon. Fast det ska vi ju ändå eftersom jag köpte en cykel!! Hemska saker.... Det var då inte med på handelslistan..


Sen kolla hur det växer i trädgårdslandet...
..och för tredje gången bli skrämd av denna enormt stora groda (den e nästan lika stor som jag..). Den dyker alltid upp från ingenstans och 2/3 gånger just där jag satt ner handen. Inte för att jag är rädd för grodor, jag kan bara vara lite lättskrämd när nästan lika stora saker som jag hoppar fram..



Men, det växer i alla fall bra i de nya lådorna. Det är bara löken som inte växer under jorden bara över jorden..

Den här glömde jag igår de går också under kategorin sommarblommor, förutom blommorna nere till höger de får gå i kategorin perenner eller liknande..

Inga kommentarer: