måndag 7 november 2011

Loppis


En stycken skål, modell stor. Den hade kostat 20€ (undras varför), sen överklistrad lapp 10, men nu hade de 50 % på massor av saker på Jupiter så den blev bara 5 €. Småskålarna är från Omatori. Nu fattas borr och passliga knoppar.


Dom var fina tyckte jag. Den till vänster och den i mitten hittade jag på RK-loppis, ser ut att föreställa en sockerskål och en gräddsnäcka, sen den till höger på Jupiter strax efter, det var ju trevligt, jag vet inte vad den föreställer. Kanske kan man ha dem på bordet innan jul, fast inte riktigt än, kanske snart...




En ljusstake i rött, jag har ju inte så många, i alla fall inte i rött, sån här fin röd... Den får stå här uppe så länge. Sen får den komma ner, snart..


En virkad filt. Tänkte jag skulle färga den grå, men då går ju kuddarna i vardagsrummet i gult/vitt/beige och då skulle den här färgen passa perfekt! Fast då hade jag ju tänkt mig rosa/orange/svart till våren, möjligtvis, kanske.. Men, ska jag färga den rosa..? 

Håller ju på och plockar om lite saker här så ikväll var jag å plockade in lite kvistar, rättare sagt 2 st, en liten syrenpinne och en spireakvist. Spireakvisten vann och fick stå i den fina vasen, kal, spretig och fin. Syrenen hamnade i vedkorgen, en stund senare kom jag på att jag ville ha den också. Men titta! Den va ju grön! I november.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Du har fyndat nu igen! Den röda ljusstaken gillar jag mycket! Blir fin till jul!

Johanna sa...

Ja, den tyckte jag å om och färgen var fin, inte sån röd som e "vanlig", fast det syns inte så bra på kortet.