söndag 27 november 2011

Rovaniemi



Förra helgen var jag med buss till Rovaniemi. Hit bland annat. Här i det här huset uppe i tornet bor tomten.









Några av de hus och övriga "byggnader" som fanns där fick jag med på bild. Nu ser man ju inte hur det ser ut för det var omöjligt att få taget, även om det inte såg så stort ut då man var där.

Husen var fina, skulle ha velat se det också då det skulle varit mer snö och lite mörkare. Det som inte var så fint var alla stora lysande skyltar på husen, det skulle ju ha fått vara i samma stil som byggnaderna och upplysta av lampor, inte så här plastigt..



Postkontoret. Här var vi länge..


Fast vi var här två dagar, (dock bara några timmar), så hann jag inte gå i alla affärer där, och flera var stängda på söndagen då vi var där i det hus där de hade mer hantverk. Det var lite tråkigt tycker jag. Man skulle ju borda få tid att se allt då man en gång e där.

Det var det här som tog tid, att träffa tomten. Första dagen enskilda foton, andra dagen gruppfoto. Man fick ju inte fotografera inne i tomtehuset, tror jag, men i alla fall inte här inne hos tomten, för här skötte en tomtenisse om fotograferandet. Ja, så jag tog kort av kortet där ma och jag är (och skar bort oss).. 



Sen blev det en hel del shopping också, gågatan i Rovaniemi var förutom ishal också berikad med en jättegran.

Inga kommentarer: