torsdag 6 september 2012

Suck..



Nää, sista gurkan i växthuset, och nästan den enda också.. Så sitter kattrate på bordet å äter.. Inget kan lämnas på bordet. Efter att jag jagat henne en stund och berättat hur dum hon var och gömt resten av gurkan....


..tar det några minuter så hör jag att hon e på bordet igen, då har hon tagit en tugga ur en chili.. Dumkatt. Allt för att få sista ordet. Hoppas det smakade!


I somras då jag hittade några sådana i komposten kom det fram nånstans ifrån att det var myrdrottningar. Hmm, tänkte då jag vände i komposten nu och hittade alla dessa att då måste den ju vara en drottningskola i komposten eller så är det något annat. 

Googlade på "feta larver i komposten" och fann att det var skalbaggslarver, troligen noshornsbagge. Så om 3-4 år hittar jag en massa noshörningar i komposten. Här gräver de ner sig igen efter fotograferingen.



Så här vill jag också ha hemma! Det här är på jobbet i mitt nya rum!!! Det e så fint så man nästan spricker. Jobbet har alltså flyttat till ett gammalt magasin, nyrenoverat. Har bara en massa dåliga bilder, måste ta mer nån dag då vi fått det ordnat och fixat där.

1 kommentar:

Lillian sa...

Vilken skum katt ni har, gurka och chili!?