söndag 30 september 2012

Helger



..2 veckor sen var vi på morbrors 50-års kalas, det var riktigt roligt, man träffade en massa släktingar som man inte sett på jäääättelänge. God mat var det, men vi hann nästan inte äta det var så mycket sjungande och gungande just då.. 




 

Söndagen spenderades i svampskogen, 3 fulla plastpåsar med trattkantareller. Nu gjorde jag som en viss kock gör, skar bort foten/skräpet och tjopp ner i pannan, inte skölja inte putsa. Men va mycket mask det var i flera svampar...



(Ett av) Denna lördags program, ta bort stoppningen i stolen som vi ropade in på en auktion i somras, 2 stycken tyg. Ok..


Fyllnad...


Under bottenskivan, 2 par avklippta byxor. Hmm..



Under stoppningen, mössbo eller mösswc.. Usch!



...och getingbo.. De sägs ju att det finns mycket skit i många lådor man ropar in, men tydligen kan det finnas det i en stol också.

Kaninerna fick också flytta in i lördags, och Ellen visar vad hon tycker om det genom att flytta ut allt sitt husinnehåll, annars matstrejkar hela bunten, de äter bara äpplen.. Få se hur länge det håller i sig denna gång, men de kommer tacka mig då det blir kallare att de får bo inomhus!



Idag baka bulla. Erfarenhet av att bara baka med farinsocker? Jag gjorde det men satte vanligt socker i fyllningen, en plåt gjorde jag med farin i fyllningen, men så blanda ja ihop bullarna så nu vet jag inte vilka det var som hade farin riktigt..





 Förra lördagen efter fest, så klart lika rolig som själva festen.

Inga kommentarer: