lördag 29 december 2012

Mer jag tycker är gott



Så var det de dagarna. Löpte så smidigt det kunde, var lite här och där och hemma. Har haft semester i mellandagarna och tittat på film, jag av alla har suttit stilla... Skönt egentligen.



Hundarnas förkylning har gått över och kring jul var de så gott som friska och vi kunde röra på oss igen (för det kan vi ju inte utan djur.....)
Jag har bakat en del, det har jag gjort. Chokladkaka, mjölkfri och chokladkaka gluten/mjölkfri. Jättegoda båda två. En mycket enkel glasyr till vilken kaka som helst är: 1 dl mjölk, 2 msk smör, 3/4 dl socker, 1 msk vaniljsocker, koka allt några minuter, klart! Jag satte kakao i också. Nu e jag inte hundra på måtten eftersom jag bara ögonmåttade, men ditåt iaf. Så anv. jag ju oljemargarin och havremjölk, funkade super.

Idag blev det ju då pizza med, tadaa.. Skinka. "E det rågbotten", var det förta S sa.. Jaa, det är det! Måste ju experimentera lite. Mjuk och god blev den, det är ju huvudsaken. Tomatsås har jag aldrig gjort till pizza, men nu kokade jag en sån, fick dock inte helt bort den "pickande" smaken av tomat. Kanske mer socker..? Annars smakade den helt ok, jag brukar inte vara så förtjust i tomatsås, måste bara ändra lite mängder till nästa gång, om jag skulle minnas vad jag satte den här gången..

Inga kommentarer: