torsdag 6 mars 2014

Problem stort och mindre stort


För några dagar sen gjorde jag piråger, det var ju enklare än jag föreställt mig. Jag hade ett liiitet problem bara....

..de blev liiite söta! Jag hade smakat av gröten och tyckte då att den var salt, smakade sen aldrig på den då den var kall. Eller blir risgrynsgröt "automatiskt" åt sötare hållet?? Kokade den på rismjölk, kanske det spelade roll..? Nåja innan de var helt svalnade så strödde jag salt på dem, hjälpte lite. Och nog är de alla uppätna redan! Men ska jag bara salta mer tro..?


Igår var fröken Sigrid till veterinären, hon har magrat, har hjärtklappningar, kissar mycket, äter som en häst.. Var tal om sköldkörteln för snart 1 år sen redan men nu har hon gått ner snabbt så nu blev det att ta prov. Vet. sa direkt att det var sköldk. pga svälld hals, men var tvungen att ta prov för att utesluta annat. En knöl i magen hittade hon också, men trodde inte det var cancer, trodde, inte så lugnande svar... Vi väntar och ser, fydå.

2 kommentarer:

johanna sa...

Hej! Rismjölk är ju väldigt sött i sig själv, kanske osötad mandelmjölk kan fungera bättre?

Johanna sa...

Jo den är ju det, men det var det som var konstigt att det blev sött sen. Har bara gjort r.gröt några gånger, så jag vet inte hur risgrynsgröt blir heller, men den är inte söt i sig, fast man gör den på vanlig mjölk?
Hm, ska nog pröva med andra sorters "mjölk".