lördag 28 juni 2014

Lite om allt

 
Idag var jag och köpte lite blommor, såna som de har för en billig peng nu för att de är "dåliga". Fast ingen av de blommor jag köpte var dåliga bara billiga. Vet inte vad det här är, jag hoppas den trivs här.




Hade ju inte tänkt blått här men det blev rätt bra iaf. 8 lobelia för 3,90, alla var blåa, därför.


Den här uteplatsen gjorde vi faktiskt för att det är morgonsol och vi skulle äta frukost/dricka kaffe här, 1 gång ifjol, det var ju så kallt hela tiden. Men idag satt jag där, snabbt medan jag slängde i mig maten.. Hade ju bråttom då jag skulle till stan..


Nya dynor till stolarna från biltema, köpte vi i måndags då vi hade stadsdag.. Tänkte svarta men lila blev perfekt!


Hur har det då gått för Sigrid? Igår satt hon upp, gick på eget initiativ lite, snubblade och lutade sig mot nån vägg ibland, åt pikilite.. Hon verkade piggare. Var till veterinär torsdag och fredag och fick värkmediciner och vätska, pga uttorkning. Hon blev slö efter det för medicinerna var så starka..

..idag har det ju inte varit nån medicin och jag har gett vatten i spruta. Hon har legat hela dan, förutom då hon gömt sig då jag ska ge vatten. Men hon har ätit en hel del. Men jag hoppas och tror ju att hon ligger för att "hela" sig själv, ett djur vet nog.. Visst? Vetten ville vi skulle höra av oss hur det går eller om hon blir sämre, trots att hon inte har dejour i helgen. Ja vet, ja har inget liv här i Vasa, sa hon i nästa mening. Ha, ha.. Hon e vik. en månad här. Men snällt!


Fick en värkmedicin utskriven, men Sigrid klarade inte av att ta den, hon bara fradgade och slemmade. Synd, hon skulle behöva nåt.. Men jag fick roligt åt etiketten, har aldrig sett djurens namn där förr. Katten SigFrid. Ganska rätt.

 Nu har min höstglöd fått nya typer av blommor. Konstigt hur de där växterna kan ändra sig så. Förr hade jag en som tappade alla blad så växte det ut långa, hängande "stammar" som fick pyttesmåa blad och små vita blommor. Det här liknar nån kaktusblomma.

Skrev ju för en tid sedan att havrejoghurten försvann ur affärerna, sen kom den ju tillbaks. Nu e den igen borta. På en lapp på Citymarket stod det att de skall ändra nåt med förpackningen på Oatly som gör den, så nästa år(!) kommer den ut först med den finska nya texten. Men!!! Hur länge kan det ta?? Över ett halvår, på riktigt? Va ska jag nu börja äta? Jag kan ju inte äta nånting...






2 kommentarer:

Lillian sa...

Du kan inte äta Soygurt? Lillian

Johanna sa...

Nej inte soja heller det skulle ha gjort en del saker lättare.Så ingen soja, ingen mjölk och inget gluten.