söndag 17 maj 2015

Nu blir det grönt och något otrevligt

Idag har vi hämtat tomat- och paprikaplantor och just nu kommer jag på att jag glömde fråga när gurkplantorna kommer in. Typiskt, men de hinner nog med de växer ju snabbt.



Bärbuskar köpte vi också.


De buskarna ska ner här. Imorgon gör vi ett nytt försök till Stormossen och hämta jord, sen blir det att fylla och plantera. Nu behöver jag halm, någon?? Börjar äntligen se en början här på denna backe, petade ner rabarber idag också och har rensat det snyggt, plockat sten osv. I år måste det bli av.. 




Jag har ju massor med bra hjälp i jorden med jorden i alla fall.

Så till det hemska dumma äckliga.. Jag hittade en böld på Noras kind idag.. Mörk, nästan svart. Fy vad är det eller det vill jag inte veta jag vill bara att det går bort! Tänderna? Ett sår? Det har liksom gått mitt itu, har hon kliat sönder? Det ser ut som torkat blod. Hur har jag inte märkt detta förr?? Usch, jag blir så lessen och det gör ont ända in i benen då djuren är sjuka. Jag får panik av sånt här.

Inga kommentarer: