söndag 3 maj 2015

Tillbaka till verkligheten, minst sagt...

..jag skulle kunna spendera timmar, alltså mer timmar än hittills på detta spel! Banished, kolla in det! Sätter man sig ner går 4, 5 ja 6 timmar väldigt snabbt. Gissa vad jag gjort sen torsdakväll..? Men, man skall ju spendera semester med nåt man tycker är roligt, nu har jag gjort det.

Lite annat har jag ju också gjort, tvättat fönstren i växthuset och tvättat ett varv till med mögeltvätt. Man kanske skulle ha putsar ur ordentligt på hösten.. Och inte låtit allt ligga kvar hela vintern..




Lådorna är klara och lite behandlade, måste köpa mer linolja. Vi måste ju provlägga idag då. Så blir det, jag hoppas lådorna grånar snabbt. Har en "träklånt" där ute som blivit linoljad och den har blivit gråsvart så hoppas på samma färg här då. Erfarenheter?



Har sagt det förr. Fy vad tråkigt med specialdieter. Först skall man räkna upp allt som skall plockas bort från rätten man beställt, vilket är typ alla "tillbehör". Men sylt som man inte vill ha är ända man kan äta. Gick till kycklingen men vem vill ha en sylt som smakar jordgubb på pomfrites? Usch! Blandar aldrig sött och salt i mat! Jag har gjort samma misstag förr.. Lär dig människa, du tycker inte om det.


Det här är då nånting som jag sått i växthuset under fiberduk då det var kallt, nu är det små plantor där, fint.





1 kommentar:

Lillian sa...

Järnvitriol kanske kan vara nåt för att få lådorna grånade?! Har inte kollat hur miljövänligt det är!