måndag 15 juni 2015

Vi kallar det ledigt, semester kommer senare!!

För..en tid sen..nån gång just.. gjorde jag två nya stickiblusar åt hundarna. Blusar som skall användas då det regnar, det finns inget värre än att torka hund med långt hår många gånger per dag flere dagar per vecka. Nej den tiden kan vi lägga på annat. Jag är inte lat, jag tycker bara inte det är kul.



En annan dag stickade jag ett par små stickasockor. Hoppas de passar eller kanske passar till hösten. Tågsockorna skall ju vara sådana att de "växer" med babyns fot.


Jag tror jag håller på att tappa mitt minne. Ena dagen hittar vi glass som är mjölkfri, tjohoo, visste inte att det fanns havreglass..


..andra dagen glömmer jag bort att jag inte tål mjölk och äter en kvarts pizza innan jag kommer på att jag glömt säga att den skall vara utan ost.. Men hur kan man glömma det efter 3½ år och sen inte märka nåt medan man äter.. 

Igår började E och jag riva kökstapeten i lägeheten, det får bli ett av mina ledighetsgöra. Sa jag att jag e ledig 3 veckor + 4 veckor semester på det... :) I like! Men än så länge har jag bara varit sjuk, idag är det värre igen, orkar bara sitta och titta typ. Usch..


Ibland blir chihuahua-dragen så tydliga.. Eller hur?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Sockorna passar nu, och kommer att fungera länge. Tack ❤️

Johanna sa...

Va bra!