måndag 29 juni 2015

Varför rusar du iväg?? Ta det lugnt!

 Jag har lyckats radera mina bilder i tron att jag redan satt in dem på datorn. Men ändå här händer inte så mycket, S jobbar och jag är ledig. Kan inte fatta att det redan gått 2 veckor.. Fy va fort.. Nåja, vi äter i alla fall, massor, oftast inne.

..men ibland kan det bli ute. Hoppas på bättre väder! Måtte det bli bättre snart.



E och jag har målat vindfånget i lägenheten och S och jag har tapetserat en vägg där. Listerna ska slipas, sen e det rummet klart. Då börjar vi på nästa.



Djurproblem. Katt i kruka. Okej, det är kattmynta, jag skall flytta den...



Grannens katt i kruka, jag hann inte flytta myntan.


Reine äter från bordet, andra gången, här hade han ätit en halv piimälimpa! Och mina chilikex, som han annars inte alls vill smaka på om man bjuder.

Igår hade Thelma nåt i halsen, mådde inte bra, dessutom föll hon från en bänk då hon skulle hoppa upp och landade på ryggen. Skulle bli ett veterinärbesök idag då tänkte vi. Men så kollar S en sista gång och där var det, ett grässtrå som syntes litelite i nosen. Nu kämpa och hålla panikkatt, lysa och försöka få in pincetten i nosen= inte lätt! Men till slut pickade det fram lite till och ut fick vi det, 12 cm..

Loppis en dag, köpte kläderna till vänster om de svarta capribyxorna. Loppiskläder 23,90 och capribyxor från affär 24,90.

Inga kommentarer: