lördag 5 december 2015

Hemma med sjukt mig


Lite har jag grejat på med då jag varit hemma. Kokat mera bönor ock kikärter för infrysning och rört ihop hundmat. Sen väntade jag en timme att det skulle bli klart, inte så ansträngande svårt.



Köttbullar till jul har jag också gjort. 89 stycken, nåt som är väldigt irriterande är när det inte blir jämt! Det fattas en för att fylla plåten.... 

Igår baka jag bulla, nu hände nåt med degen alltså. Här har de jäst, mina ihoprullade bullar ser ut som muffins(!) men smaken var det inget fel på. Och säger det igen, enligt receptet skall det bli 20 bullar, jag gjorde 33 st som jäste och blev så här stora, tänk om jag bara gjort 20 st..



Miisiga Thelma nyvaknad.







I år har jag inte provlagat nåt glutenfri deg utan köpte en färdiggjord på Holms, Fria Gluten free heter den och innehåller inte 10 olika tillsatser som mycket annat glutenfritt gör. Den smakade helt ok, men man skall inte kavla degen alltför tunn märkte jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktit duktit va du orkar koka och greja

Johanna sa...

Hmm,gäller att ligg i trots allt