måndag 17 november 2008

Jag effektiv!


Elliott har haft spy- och kackakalas.
Har torkat och tvättat både golv
och hund.. Trött Elliott..






Sen har jag dammsugit kök, vardagsrum
och matrummet och så soffan så klart.
Tänkte inte dammsuga där golven ska
göras om, men det kanske jag måste ändå..





Och så torkat golven också.






Torkat hela köket, skåp, handtag, hyllor,
bänkar....






Tvättat. Bl.a. Tottens nussedjur. Sist jag
tvättade nussedjur så fanns det bara en
massa löst vadd i maskinen och tomma
"djurkroppar".. Fast den här gången var
jag så smart så jag använde tvättpåse..




Och så har jag tvättat köksmattorna.
Kom inte ihåg om jag brukar tvätta
dem en och en eller.. Så jag dunka
ner dem båda, lite trångt men fick ju
ihop luckan pressad i alla fall..





Så hitta jag mitt bibbakort och en massa
hårspännen som jag inte visste jag hade
då ja tömde fickorna i sommarjackorna.
Dags att plocka undan dem nu...






Ja så har vi också varit på en rask
långpromenad mitt i allt städande.
Efter det gick maten ner också.

4 kommentarer:

P sa...

...och matte, förstås!

P sa...

Stackars Elliott!

fotobloggen sa...

Jo, ja sku gör det där (hadd ja bestämt då ja kom hem) och så gå å lägg mig tidigt (bestämd ja redan på moron). trött o helt slut och va e klockon? jo, 11..
Va no synd om lilltotten, han hadd samma problem i fredas också.. konstigt.

P sa...

Oj, nu hade mer text kommit till inlägget! Viken effektiv dag, duktig, duktig! Önskar man sku få lika effektiva ryck emellanåt...