lördag 28 mars 2009

Jag. Nybörjare?

Har sytt, eller börjat på, lite kläder idag.
GULA byxor. Hur kommer det sig att
varje gång jag ska klippa ut något är det
som om det var första gången? Avig- och
rätsida ställde till stora problem. Vet ju hur
man ska svänga å klippa, ändå blev de fel.




Det blev att klippa sönder en liten blus för att
få lite hjälp hur jag skulle göra mönster till en
något större "jacka". Saknar mönster till en
sån..





Fleecedräkt, blommig, det var den fleece jag
hade förutom svart. Vet inte riktigt hur jag ska
fortsätta nu.. Blev lite konstigt då ja sydde i en
krage i fleece, fast jag tror det fixade sig i alla
fall, äh... Fortätter fundera på den sen..




Provade ju förstås inte tyget innan jag sydde.
"Påsen" gjorde sig inte riktigt i min nya väska..
Men nu har jag sytt, så nu får det bli såhär.
Man kan ju byta sen...





Finns det nåt som e så frustrerande då man
syr, som då man har typ ½ cm kvar och så
en liten back och en liten fram och så tar
tråden slut?! Det e då det e ok att bli arg..






Min Ellen har bytt färg, nu e hon riktigt fint
grå, bara vit på magen. Liten och stor Ellen..










Och så en gosimys Elliott. Natti, natti...





2 kommentarer:

P sa...

Men oj golla-Tott!! Man smälter ju...!

P sa...

Men oj golla-Tott!! Man smälter ju...!