tisdag 21 juli 2009

Dagarna kommer och går

Här mer eller mindre forsar tiden iväg.
Igår var vi på Oravais teater, den var
riktigt bra. Och solen sken inte med
sin frånvaro, tvärtom. Jag lyckades få
en fin rundad solbränna, så nu ser det
ut som om jag har haklapp...





Och så fick jag ju ha mina nya skor
på mig. Tack för dom! Passade helt
perfekt på min fot.






Idag hade jag sol, köpa målfärg och målning
av dass på programmet. Tidigt skulle vi åka
och handla (började med 35 min försening).
Kom hem efter 3... Dessutom regn.. Nåja
det var nog bra i alla fall, jag fick bl.a. en
ny väska. Eller fick, jag köpte...





..och de allra sötaste trädklättrare.
Så mycket man kan hitta fast man
inte ska ha nåt (bara färg).






Huset: gipsskivorna är på plats i utbyggnaden.




Kvisten har blivit gipsad
idag. Även fönstren.. Nu
är det mörkt som om på
hösten här inne.







Skivorna i badrummet är snart uppsatta också.
Och så är det draget rör för avloppet. Gjuta nästa.







Och så har de fixat taket underifrån
på kvisten. Det blir riktigt bra.






Kom på att vi skall fixa golvet i lilla
wc:n nu också, mitt i allt annat. Hacka
ut det fuktiga golvet och byta ut den
fina röda mattan...


..till klinkers som
vi köpte för snart
2 år sen. Nu ska
det bytas!!




Kommer att ta bort kakel ända upp hit
nånstans, för att få bort just den här och
alla små hål som finns överallt. Men vart
sätter vi nu tvättmaskinen tills allt är klart
om vi tar bort kranen..? Nu funderar vi...

Inga kommentarer: