onsdag 25 maj 2011

Detta hände igår.


Katterna skall vaccineras och då avmaskas innan. Jag måttade upp tabletterna igår, axilur och burana.. Ja fattar inte varifrån buranaförpackningen kom mitt i allt..
Var hemma igår för ja kände mig ännu sämre än dagen innan, det packade och dunkade i huvudet å halsen och rösten var borta. Nåja jag tänkte faktiskt vila, på riktigt! Eftersom jag varit sjuk i flera veckor och det aldrig ger med sig. Å gissa vad som hände då.. Av alla dagar sen mars typ, så kommer de som ska fixa "det där under taket", för att riva å bygga nytt. Just den dagen då jag skall vara hemma, vila och ta det lugnt. Hamra, bullra, riva, spika, dunka, slå.... Å det tog ju BARA 4 TIMMAR!








Så det blev inget vilande bara paj av alltihopa. Det är ganska konstigt hur svårt det är att hitta i ett nytt kök. Saker man sällan använder alltså, tex pajform, måste erkänna att vissa saker har jag ingen aning om var de finns, även om vi har det ordnat ganska "logiskt". Och S frågar om allt. Den här t.ex. e svår, var skall den lilla mjölkkannan vara? Med tallrikarna, med kastrullerna, med kaffekopparna eller med plastlådorna? Jaa, svårt...



Sen plockade jag om lite, (okej lite mycket, hmm jag flyttade väl lite på allt som var där),  i skafferiet så jag skulle få en hylla ledig för trädgårdskaffekopparna, blir att flytta om lite där enligt säsong tror jag.

Inga kommentarer: