söndag 29 maj 2011

Hurra (för flera saker..)



På onsdag bjöds det på smörgåstårta (med köttfyllning..) åt den stora 4-åringen. (Man måste ju bjuda till lite ibland..)


Helgen kom och gick. Tack för regnet! Vi har fått så mycket gjort här inne, en massa smått som bara skjutits fram. Det e riktigt skönt att ha det gjort..

 Vi har varit ut till sjöss (och varit förutseende och köpt en till flytväst innan), ut till villan och tittat. Växterna vi plantera ifjol, har alla klarat sig.
Snuselisnus... Vi träffa Cajsa, hon var på villan (sin egen alltså), och tyckte det var så roligt att vi också kom dit.



Reine och hon busa riktigt ordentligt, det gick hårt och fort. Därför blev det så suddigt..


Idag hittade jag en massa hyllor, så många så jag vet inte vart jag skall sätta dem..

Den här till exempel. Den hitta jag på kalla vinden då jag skulle hämta en lampa. Den här har jag aldrig sett förr. Gubbarna som bytte tak förra sommarn måste ha hittat den, för de rev ju bort allt så det blev öppet in till vinden.




Jag putsa bara av den och så satte vi upp den på ena skafferiväggen, den passade bra med färgen på dörren. Vi satte också en tavla dit, med grön ram så allt föll liksom helt rätt.


Nu då vi befinner oss i matrummet så flyttar vi oss bara en bit till höger. Vi har ändrat om lite i huset i helgen och det här skåpet landade här.


Skåpet har stått i vardagsrummet innan, här. Hyllorna jag köpte på ikea, nån gång bara ifall jag skulle behöva, behövde jag jättemycket idag. Fast jag hade så många hyllor var det ingen som passade just hit.. (nallen ska inte sitta där han söker bara skydd från 2 glupska typer).


Tavlan kommer från...? Hjälp mig! Mammas morbror..? Och den e så "skör", har haft den i skåpet hur många år som helst, men nu plocka jag fram den. Borde få den inramad, det är bara ett tunnt papper bakpå som redan börjat gå sönder.



 



Måla eller icke 
måla..?
Ha dem där 
eller ej..?




 
Vi svängde
på klaffbyrån.
Och här fick
vi upp en hylla
i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

det ser jättefint ut! Inte måla, förresten. Iallafall inte ännu, det är ju lätt att ångra sig senare!
/a-k