lördag 10 september 2011

Gräva här och gräva där

Igår klippte jag ner buskarna här vid uthuset, spireor(?) tror jag det är. Vad jag slet och så här kort kom jag. Hemska saker vilka rötter! Varför jag skall ha bort dem? Jo, hit ska det komma ett litet trädäck (kommer inte på nåt annat ord nu just..)

De är dessa jag försöker få bort. Köp inte den här sorten om ni inte vill att de ska ta över allt, man blir aldrig av med dem, vet inte hur mycket vi grävt å klippt alla år å de bara kommer tillbaks. Nåja inte så konstigt med tanke på rötterna. Och är det mitt i vintern och -15 grader och det stiger till -10 tror den det blir sommar och bildar nya knoppar!! Som sagt omöjligt att få bort..


Brist på skedar har de inte haft här, hittade en till nu vid uthuset då jag grävde, de finns i jorden lite överallt. Hmm, undras vart jag lagt de andra jag hittat..



En del av björkspireorna som vi klippt ner på gården har vi flyttat hit mot åkern som insynsskydd, Jag flyttade ännu mer igår, så nu blir det som en liten häck mellan björkarna. Hoppas de tar sig fast de e så här sent.



The Fairy bara blommar och blommar och får mer och mer knoppar, jag hoppas rosen på andra sidan stenen tar sig också och så hoppas jag den blir lite större än den här..

Inga kommentarer: