söndag 2 oktober 2011

Höstligt


 Idag har kaninerna fått flytta in. Fått och fått.. Om de ville det eller inte det vet jag ej, men jag ville det. Måste lägga lite ny matta i en bur men det får nog bli sen nån dag... (Kanske..)


Solrosorna har äntligen bestämt sig för att börja blomma, dom här RÖDA.. 


..och så även de gula minirosorna..


Vi har eldat hela sommarens papperssamling, det blidde många lådor, har vi köpt så mycket stora saker denna sommar, nä-ä det kan jag inte komma ihåg..


Vi har köpt en "bur", 30 € kostade den nu (70 förr tror jag det stod). Jag hoppas vi kan ha den lilla hunden i den nu nån gång så han inte kommer genom tyget då han ser nån annan hund..

I måndags hämtade jag mina linser har inte haft såna sen operationen, 4 år sen sist. De har bytt linskoppar! Nån annan som tycker dessa är konstiga? Säg om burken skulle stjälpa så kommer ju inte vätskan att täcka hela linsen, å då torkar den, eller?
På kvällen då jag skulle plocka ut linserna, tog det 40 min! Den högra satt som en sugkopp på ögat, fast jag fick den nerdragen men kunde inte få grepp om den, hann få lite panik.. Aldrig varit med om liknande. Hade rött öga 4 dagar efter allt grävande.. Så nu måste jag använda ögondroppar varje gång jag skall plocka ut linserna. Sen tycker jag inte om att ta ut ur högra ögat för varje gång känner jag ringen som är inopererad, kanske därför jag inte får bort den, jag vågar inte ta i.



Nej, nu skall vi gå ut och fortsätta arbeta. Tänk vilket väder, hur härligt som helst. Och kvällarna som e så varma så man inte tror det är sant.


2 kommentarer:

S. sa...

Har åxå den nya varieaten av linskopp, är inte nöjd. Tänkt på då man reser å sätter linserna i nån väska å burken faller på sidan, torkar ena linsen då??? är den liksom ovanför vätskeytan? Jag tycker min är det fast jag sätter mycket vätska. Det går åt massa vätska åxå. Dom vill väl sälja vätska... ;) Jättefin den där röda solrosen. jag vill åxå ha!

Johanna sa...

Ja sätter å massor me vätska, uvi stretche. hede ska ja ga å ta räida åp tå ja hämtar ut resten åv linsen. Ja he var no en dyr affär dethär.