tisdag 7 augusti 2012

Fortsatt uppdatering




Elliott på väg till Närpes. Fast det var ju redan en vecka sedan...

Då vi var där kom vi på att gå och hälsa på småkusins tibbar, dessutom var det en annan tibbe där också. Reine skällde inte ens fast de var ute då vi kom dit, reagerade ingenting, tyckte bara det var roligt. Tydligen känner han sin "egen ras". Helt otroligt. Och roligt. Kanske borde man åka med honom på tibbeträff?

E hittade en krypande fästing på Reine sen på kvällen och då jag tog och lyfte ner honom kliade i nacken så kände jag en put, gaaah.. en jättefästing! Fy dom e så äckliga! Hur har vi inte känt den där fästingen? Och var har han fått den? Vi har bara haft 3 fästingar på djuren på 8 år... Usch..


Vi började jobba på uteplatsen vid uthuset (där vi skulle sitta ute och äta frukost på semestern, vi har ju denna vecka till på oss då..). Papperssäckar och väv, sen på med grus. Kan ju säga att den är klar nu, inredd, och blommor planterade. Det vi inte hittat e bord och stolar, skulle vilja ha i vit metall, men trädgårdsmöbelsäsongen e tydligen slut nu...
På en månad kom jag upp i 200 km, ganska nöjd. Har som mål att cykla 500 km innan denna säsong är slut. Hälften kvar med andra ord. Det e faktiskt riktigt skönt att cykla och nu går det bara lättare och lättare, förr blev man ju helt slut efter 8 km rundor. I förrgår var vi ute 22 km och det känns inte ens i benen, fast jag körde med tredje högsta växeln HELA tiden (bara för att se om jag orkade), backe upp och backe ner. Så det tar sig!

Inga kommentarer: