måndag 20 augusti 2012

Hopp...san, nu blir det stora hopp här..


Ok, vi börjar från det senaste, helgen som gått. Årets händelse, Juthbacka! Barnböcker, i år hittade jag betydligt fler än jag gjort förr. Tyckte även att de sålde mer barnböcker som var nyare nu än förr och billigt, några euron styck bara. 



Ljusstake, tyckte den var söt..

En kastrull till köket, matchar färgen där, men syntes tyvärr nästan inte på väggen..



Korg, karaff, kopp.


Så var Juthbacka över för denna gång och vi styrde söderut. Var till Närpes och plockade bär. Nu e det ju bara den där frysen som fattas.. Det börjar bli väldigt fullt i skåpet..


Lök har jag tagit upp idag, vilka stora lökar det blev i år, av gullök alltså. Nu kommer jag inte ihåg vad den lilla löken var för nåt men de växte ihop 5-6 st. Nåja man kan väl äta allt så de ska väl gå bra ändå.

Så går vi riktigt långt bak i tiden, eller inte så långt, sista veckan semester. Fast å andra sidan känns det nog som att det var väldigt länge sen, 2 veckor. Men här är vår uteplats synd att det var svinkallt sista veckan så inte äta ute då iaf.. Jag skall visa närmare, här ser man ju inget bara snobbar som jobbar eller snubbar som jubbar, eller en som jobbar och en tittar på...?! Upp med rännor, regnet höll på att spola bort gruset.. Hemska saker!

1 kommentar:

Lillian sa...

Så härligt det ser ut med din skörd av lök! Bär är inte heller så dumt att hitta under vinterhalvåret.
Barnböcker samlar jag också på, och allehanda andra böcker. Får utstå pikar från Håkan när det inte längre ryms i hyllorna!